Trošku o jídle...

V první řadě musím říct, že ačkoliv ráda vařím a peču, tak nejsem food bloger a neumím to jídlo nafotit a prezentovat, tak prosím omluvte sníženou kvalitu použitého snímku.

A o čem tedy ten dnešní blog bude? Bude o jídle. Takovém jednoduchém a rychlém.
Mám totiž ráda paštiku. Jenže ačkoliv je nabídka těchto produktů na našem trhu hodně velká, kvalita pokulhává a když už jsem narazila na dobrou, tak při pohledu na etiketu a složení mě braly mrákoty, fuj.

A před časem vyšel v Apetitu recept na hodně jednoduchou paštiku z kuřecích jater a másla. Tak jsem ji občas udělala. Ale pořád to nebylo ono. Až vloni jsem našla v receptech Hany Michopulu jednu malou vychytávku - ingredienci navíc, která ji dovedla k dokonalosti.

Vůbec se toho nemusíte bát, i s mytím nádobí budete mít hotovo za půl hodinky. Tak ji pojďte zkusit taky.




Ingredience a postup:

  • jedno balení (500g) kuřecích jater, pečlivě je očistěte od blanek a všech podobných věcí, vložte je do misky, zalijte asi jedním dcl mléka a nechte odležet alespoň půl hodiny
  • 1 střední cibule
  • 100g másla + lžíce na osmažení + cca 3 lžíce na zalití
  • lžíce olivového oleje
  • tymián
  • černý pepř
  • sůl
  • 1 - 1,5 dcl čerstvé smetany ke šlehání
  • 1 panák brandy, nebo portského vína (já s úspěchem používám Metaxu - manžel ji dostal od nevím koho a nikdo to u nás nepije) tato položka není nutná, ale trošku zvýrazní chuť
Odleželá játra zceďte a nechte okapat. Na pánvi rozpusťte lžíci másla, přidejte lžíci olivového oleje (já používám úžasný bylinkový s tymiánem dovezený z Provance), přidejte na jemno nakrájenou cibuli a osmažte ji do ,,sklovita''. Přidejte okapaná játra a smažte na ztlumeném plameni. Játra nesmí být uvnitř krvavá, ale měla by zůstat lehounce růžová. Přidejte velkou špetku tymiánu a vlijte panáka alkoholu, nechte provařit aby alkohol vyprchal. A nyní vše stáhněte z plotny, přesuňte do vyššího rendlíku, směs pořádně osolte, opepřete, přidejte 100g másla a vlijte 1dcl smetany. Tyčovým mixérem směs umixujte do hladka. Pokud je krém hodně hustý, přidejte zbytek smetany, případně dosolte. Hotovou paštiku rozdělte do misek a nechte zchladnout na pokojovou teplotu. Na závěr ji zalijte několika lžícemi rozpuštěného másla a dejte vychladit do lednice (alespoň přes noc)....

Dobrou chuť.

A nezapomeňte se pochlubit, jestli se vám povedla ;-)

Vaše Pampelína


PS: ještě dělávám jednu, také luxusní záležitost, ale tu až někdy příště.



Komentáře

  1. Díky, mám poznačeno. A asi se tedy do ní výhledově pustím, zlomila jsi mne! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, ozaj to vyzera velmi jednoducho a chutne...receptik mam odlozeny a urcite ho vyskusam :) pa, Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za recept, to vypadá jednoduše... také mám paštiku ráda, ale právě kvůli složení kupovaných si ji moc často nedopřáváme...

    OdpovědětVymazat
  4. Leni tento recept znám..už jsem ho několikrát dělala, jednou jsem to vylepšila tím, že jsem misku vyložila anglickou slaninou a jednou jsem dala navrch ještě teplé paštiky marmeládu z brusinek . Můžeš to zkusit...nám to chutnalo...Míla Voborníková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, :o) S anglickou dělávám trošku jinou paštiku, peču ji ve vodní lázni, taky je moc dobrá. A brusinky jsou mňam, ale u nás frčí jen ke svíčkové, nikam jinam to nechtějí, už jsem to zkoušela.

      Vymazat
  5. Tak jsem ji zkusila, je bezvadná. A když to portské v průběhu vaření popíjíte, tak to nemá chybu. Díky za tip. PetraKV

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky